miércoles, 29 de agosto de 2007

Sintesis historica de CaixaOntinyent

Caixa d'aforros i Mont de Pietat d’Ontinyent va ser fundada per projecte de la Societat de Socors Mutus "La Previsora", i es convertix en realitat al ser aprovats els Estatuts fundacionals per Reial Orde del 31 d'octubre de 1.884. La Caixa era una Entitat que, baix la mateixa denominació, desenrotlla dos tipus d'activitats: les específiques d'una Caixa d'aforros (captació de recursos i préstecs en garantia personal) i les d'un Mont de Pietat (préstecs en garantia de penyora); les dos es realitzen en el mateix domicili social, ubicat en edifici de La Previsora.
Fins a 1931, la Caixa està supeditada a l'objecte social de la seua patrocinadora, que es recolza en els fonaments del mutualisme. En realitat és més un instrument de gestió de La Previsora que una autèntica Entitat financera en gestió independent i aplicació de resultats pròpia.
En la legislació sobre Estalvi Popular de 1929, i sobre Caixes d'Aforro Popular de 1933, la Caixa fixa els seus propis objectius socials i inicia un període on els desenrotlla en major independència respecte de la seua fundadora (La Previsora). Desapareguda esta en 1948, la Caixa inicia un període de reactivació de les seues activitats, partint d'uns Recursos propis de 179.000 pessetes i 7,3 milions de pessetes en depòsits. Només disposarà d'una oficina fins a 1965, any en què inicia una tímida expansió per les localitats de la seua comarca i per la pròpia ciutat d'Ontinyent, on inaugura un nou edifici central en 1973. A finals d'eixe any, la Caixa té 26 empleats, disposa de 6 oficines (tres d'elles a Ontinyent), els recursos propis aconseguixen els 0,4 milers d'euros, i té depòsits de clients per 6.250 milers d'euros. Este mateix any, la Caixa incorpora a la seua gestió el servici informàtic.
La liberalització de mercats que propicia el Decret 2290/1977, la Caixa redefinix la seua estratègia i inicia un període d'expansió per les comarques de La Vall Albaida, La Costera i La Safor, i València capital; aplica i perfecciona contínuament el seu sistema informàtic com a suport vital de la seua gestió, llança i oferix tots els servicis financers d'avantguarda en competència en les grans Entitats del sector, i desenrotlla un programa d'Obra Social que abraça sectors diversos i abasta a totes les localitats on disposa d'oficina.
A finals de 2003, Caixa Ontinyent disposa de 40 oficines en 25 localitats, una plantilla de 228 empleats, té 48.373 milers d'euros en recursos propis, compta amb depòsits de clients per 500.351 milers d'euros i inversions creditícies per 543.921 milers d'euros, i desenrotlla un Pla Estratègic a mitjà termini en què pretén un equlibri entre el creixement i la rendibilitat, una política d'actuació encaminada a es percebeixca la seua presència comarcal i local, i una potenciació de la venda a través de tres canals: en oficina, en punt de venda i mitjançant canals telemàtics.