lunes, 17 de septiembre de 2007

Dia Europeu Sense Cotxes

El pròxim dia 22 de setembre se celebrara el Dia Europeu Sense Cotxes, per tal motiu des del col·lectiu Ontinyent en bici se ha preparat una bicicletada pels principals carrers i avingudes de la nostra ciutat com també pel polígon industrial "El Plà". El passeig urbà en bici s´iniciarà a les 11:30h del matí des de la plaça del Barranquet onel colectiu s'escenificara la inauguració d'un carril bici com a acte de protesta per la falta de vies ciclistes a Ontinyent i exigint a l'administració local, una nova cultura de la mobilitat en criterís de sostenibilitat per a fer de la ciutat un espai més net, confortable i humà, menys basada en l'ús del vehicule privat i apostant decididament per fomentar l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport. Des d´Ontinyent en Bici fem extensiva esta invitació perquè participe a esta pedalejada gent de totes les edats en un dia sense el cotxes que enguany porta com a eslògan "La ciutat sense el meu cotxe, carrers per a tots i totes". Paral·lelament Ontinyent en bici també ha organitzat per al mateix cap de setmana una excursió Tren+Bici a la Via Verda de Ojos Negros recorrent el tram aragonés i valencià, per a participar en esta activitat és necessari prèviament formalitzar la inscripció, per a això els i les interessats/des disposen d'un telèfon d´informació i inscripció el 653419783 abans del dia 18 de setembre.
POR OTRO LADO:
El ayuntamiento de Ontinyent, a través de la concejalía de Medio Ambiente, ha preparado una serie de actividades con motivo del Día Europeo sin Coches, la jornada lleva por título "A jugar al carrer" y pretende recuperar la calle para los juegos de toda la vida y también para la bicicleta. Para ello se cerrará al tráfico el tramo de la calle José Iranzo entre la calle Pio XII y la avenida de Albaida.
Las actividades se iniciarán a las 18,00 horas y serán realizadas por monitores del FIEVI, el circuito de educación vial de al mancomunitat de municipis de la Vall d'Albaida. Según explica Filiberto Tortosa, concejal de Medio Ambiente, “una de las más llamativas consiste en un circuito de actividades con un alto componente técnico en el que los niños más mayores pondrán a prueba sus habilidades encima de la bicicleta, bien manteniendo el equilibrio encima de una zona estrecha, siguiendo una línea en forma de zig-zag o pasando por debajo de un elástico sin poder tocarlo”. También habrá un castillo hinchable, un circuito de bicicletas y juegos populares, con los que se pretende recuperar todos aquellos juegos tradicionales que han ido pasando de generación en generación y que hoy en día apenas se practican por el gran uso de otro tipo de juegos más modernos y tecnológicos. Los juegos populares previstos son la carrera de sacos, el juego del pañuelo, la peonza, la gallinita ciega o el lanzamiento de herraduras.